„SUPER“ potraviny – ktoré pomáhajú (nielen) pri chudnutí – ČASŤ 2

„SUPER“ potraviny – ktoré pomáhajú (nielen) pri chudnutí – ČASŤ 2

Máme tu pokračovanie „SUPER“ potravín pre chudnutie ale aj pre zdravie…

Cesnak

Cesnak je známy hlavne pre svoje antibakteriálne účinky. Možno ho považovať za prírodné antibiotikum. Okrem jeho širokospektrálneho využitia pri varení a dochucovaní je tiež zdrojom desiatich rôznych prírodných cukrov, vrátane fruktózy, glukózy a inzulínu, obsahuje tiež veľké množstvo minerálov, ako je meď, železo, zinok, vápnik, mangán, hliník či selén. Aj vďaka týmto látkam má cesnak skutočne liečivú moc. Jeho pravidelná konzumácia znižuje riziko rakoviny hrubého čreva, znižuje krvný tlak a hladinu cholesterolu v krvi.


Chia semiačka


Chia semienka sú olejnaté semená získané zo Šalvie hispánskej. Vďaka svojim mnohým pozitívnym účinkom na náš organizmus sa stali obľúbenou súčasťou vyváženej a zdravej stravy. Chia semená sú plné superschopností. Zaženú únavu a nakopnú imunitu. Sú skvelou ochranou pred návalmi vlčieho hladu. Podporujú správnu funkciu pľúc, pečene, obličiek a žlčníka. Obsahujú najviac esenciálnych omega-3 mastných kyselín rastlinného pôvodu. Okrem toho sú plné horčíka, železa, vápnika a draslíka. Svojimi účinkami sa právom radia medzi superpotraviny, keďže regulujú cukor v tele, vďaka čomu má naše telo viac využiteľnej energie. Znižujú tlak a neobsahujú žiaden lepok.


Červené víno

Kvalitné víno môže skutočne napomáhať pri chudnutí. Výskumom sa zistilo, že látka – kyselina elagová, ktorá sa nachádza v červenom hrozne a teda aj v červenom víne, dokáže výrazne spomaliť rast existujúcich tukových buniek a zároveň bráni tvorbe nových. Pohár kvalitného suchého červeného vína denne môže teda brániť ukladaniu tukov a zlepšovať kvalitu nášho spánku. Červené víno má na náš organizmus antioxidačný účinok.


Čierna fazuľa

Čierna fazuľa obsahuje vysoké množstvo bielkovín a žiadne nasýtené tuky, preto ju vo svojom jedálničku obľubuje veľa športovcov. Má prospešné účinky na zdravie hrubého čreva a fungovanie tráviaceho traktu. Pomáha znižovať riziko vzniku rakoviny a dokonca aj regulovať hladinu cukru v krvi, dôsledkom plynulého pohybu bielkovín a vlákniny cez tráviaci systém. Okrem toho je skvelým pomocníkom pri chudnutí a zdravom životnom štýle. Obsahuje plno komplexných sacharidov, ktoré zasýtia dlhodobo. Je tiež plná vlákniny, povzbudzuje črevnú činnosť, upravuje trávenie a viaže jedovaté látky a tuky, čím pomáha k detoxikácii organizmu.


Čučoriedky

Je všeobecne známe, že čučoriedky patria medzi jedno z najzdravších ovocí na svete. Okrem ich úžasnej chuti doplnia organizmus vitamínmi, antioxidantmi a potrebnými minerálmi. Majú neskutočne veľa priaznivých účinkov na náš organizmus ako napríklad: pomáhajú pri prevencii kardiovaskulárnych ochorení, udržiavajú zdravý cievny systém, čistia krv, omladzujú organizmus, dodávajú životnú energiu, chránia imunitný systém, zvyšujú odolnosť organizmu proti rôznym infekciám, pomáhajú pri hnačke a iných črevných ťažkostiach a pri problémoch so zažívaním, aktivujú látkovú výmenu, sú prevenciou proti chrípke, prechladnutiu a nádche, znižujú hladinu cholesterolu a hladinu tuku v krvi, liečia chudokrvnosť, zlepšujú funkciu lymfatického systému, napomáhajú k odvodňovaniu organizmu, zbavujú telo toxických látok a rôzne iné. Právom im preto patrí pomenovanie SUPER potravina, a ich každodenná konzumácia nám môže skutočne zlepšiť zdravie a vitalitu.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *